Sunday, June 23, 2013

Wimbledon!

After a good weekend of festivities it's time to focus on tennis again.

Tomorrow the third Grand Slam of the year starts and it's Wimbledon. Round 1 in all slams consists of 64 matches for both the men & women.

2012 winners: Roger Federer, Serena Williams

Avg. service hold:
Women: 69.4% (Break: 30.6%)
Men: 83.0% (Break: 17%)

Im not gonna speculate who wins wimbeldon but if I had to make one i'd say that S.Williams will most likely defend last years win. S.Williams worst opponent is probably herself. I haven't checked her odds in the winners market.

I haven't yet started to go through the matches for tomorrow. But I will focus on the WTA mainly cause trading ATP is quite time consuming due to 5 setters. And id rather trade more markets than few. But I'll have to see where the liqudity will be at aswell so there will be some focus on some ATP matches aswell.

Ok so have a good nights sleep it's gonna be a long week!

/Sammy

10 comments:

  1. Vad använder du för vpn? Det är inga problem att använda sin vanliga konto och se streamen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Använder mig av "hidemyass" och funkar utmärkt för mig, testade först "purevpn" men de var riktigt dåliga (mycket lagg). Finns säkert en massa andra aktörer man kan kika på osv. Vilket konto? Bet365 menar du? I sådanfall inga problem. Du måste så klart gå igenom en server som ligger i ett land där streamen inte är blockad.

      Delete
    2. Vet nån en bättre VPN tjänst så får man gärna tipsa. Snabbare, mer servrar etc.

      Delete
    3. http://mullvad.net/ är riktigt bra!

      Delete
  2. Ok. Tack. Tänkte om det skulle bli nått problem med bet365 bara, att man är inloggad i ett annat land. vad får du för hastighet på bredbandskollen? Jag köpte overplay,7 dollar, fick bara 2.5 mb/s. har 100. Ganska snålt.

    ReplyDelete
  3. Jag körde TP test och fick 8,4mbit/s med "HMA" (hidemyass). Valde random englesk server. Vilket känns ok ändå.

    ReplyDelete
  4. Hej vad säger betfair om det, blir inte kontot blockat då?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, nej varför skulle de bli blockat? Man kan köra betfair i England. Kan vara så att man är på semester i england tex. När jag var i mexico i 2 veckor i vintras så använde jag mig av betfair också, har inte fått mitt konto blockat iaf.

      Delete
  5. Shit vilken krånglig betfairsida dom har i england. Snygg dock. Men jobbig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kör med API program så det är detsamma för mig fortfarande. Har inte sett skillnaden mellan svenska och engelska. =)

      Delete